Poszanowanie ochrony danych osobowych należy do zasad etycznych Grupy Renault zgodnie z jej polityką ochrony danych osobowych.
Grupa Renault podejmuje wszelkie niezbędne środki, aby zapewnić bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych i zgodność z przepisami.
Poniżej znajdują się szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w ramach korzystania z niniejszej strony internetowej.
Dane osobowe są przetwarzane przez spółkę Renault SAS i członków jej sieci (zwanych dalej „Renault” lub „my”), jako wspólnych administratorów danych.
Spółka Renault SAS znajduje się pod adresem 13/15 quai le Gallo 92100 Boulogne-Billancourt, Francja. Dane kontaktowe Inspektora Danych Osobowych znajdują się poniżej: Renault SAS, Direction juridique – Délégué à la protection des données, 13/15 quai le Gallo 92100 Boulogne-Billancourt Francja oraz dpo@renault.com.
Lista członków jego sieci i ich dane kontaktowe są dostępne na stronie internetowej dzięki opcji „Znajdź salon”.
Gromadzimy dane osobowe udostępnione podczas wypełniania formularza na naszej stronie internetowej, kontaktowania się z nami drogą elektroniczną, telefoniczną, poprzez chat na żywo czy w inny sposób. Możemy również uzyskać dodatkowe informacje na temat klienta w szczególności za pośrednictwem innych spółek należących do naszej grupy.
Dane osobowe są używane do:
- Zarządzania zamówieniami i prośbami klienta (prośba o informacje, jazda próbna, wizyty, wyceny, kosztorysy, itp.)
Podstawa prawna: przetwarzanie danych jest uzasadnione zaistnieniem relacji poprzedzającej relację umowną z inicjatywy klienta.
- Zarządzania kontem użytkownika MY Renault
Podstawa prawna: przetwarzanie danych jest uzasadnione realizacją podpisanej z nami umowy.
- Zarządzania reklamacją
Podstawa prawna: przetwarzanie danych jest uzasadnione naszym pełnoprawnym interesem (udoskonalenie naszych produktów i usług i zapobieganie skargom wnoszonym do sądu).
- Zarządzania udziałem w naszych grach konkursowych
Podstawa prawna : przetwarzanie danych jest uzasadnione realizacją podpisanej z nami umowy (akceptacja regulaminu gry konkursowej).
- Kontaktowania się z klientami w ramach ankiet satysfakcji i badań nad naszymi istniejącymi produktami i usługami
Podstawa prawna : Przetwarzanie danych jest uzasadnione naszym pełnoprawnym interesem (doskonalenie naszych produktów i usług).
- Kontaktowania się z klientami w ramach badań nad nowymi produktami i usługami
Podstawa prawna: przetwarzanie danych jest uzasadnione naszym pełnoprawnym interesem (oferowanie odpowiednich produktów i usług).
- Przesyłania klientom, za ich zgodą jeśli wymagają tego przepisy, personalizowanych wiadomości reklamowych, w szczególności aktualności na temat naszych produktów, ofert specjalnych, zaproszeń na wydarzenia lub gry konkursowe
Podstawa prawna : przetwarzanie danych jest uzasadnione zgodą klienta i/lub naszym pełnoprawnym interesem (dostarczanie klientom odpowiednich informacji).
- Monitorowania jakości i nieustannego doskonalenia naszych produktów i usług, w szczególności za pomocą technologii zaawansowanej analizy danych
Podstawa prawna : przetwarzanie danych jest uzasadnione naszym pełnoprawnym interesem (doskonalenie naszych produktów i usług).
- Prowadzenia działalności badawczo-rozwojowej
Podstawa prawna : przetwarzanie danych jest uzasadnione naszym pełnoprawnym interesem (doskonalenie naszych produktów i usług).
- Monitorowania naszej działalności (sprawozdawczość)
Podstawa prawna: przetwarzanie danych jest uzasadnione naszym pełnoprawnym interesem (pomiar wyników naszej działalności i doskonalenie naszych produktów i usług).
- Odpowiedzenia na ewentualne wnioski klientów w ramach przysługujących im praw dotyczących ich danych osobowych (patrz rozdział „ Twoje prawa ”)
Podstawa prawna : przetwarzanie danych jest uzasadnione spełnianiem wymogów przepisowych i wiąże się m.in. ze sprawdzeniem tożsamości klienta.
Gdy wysyłamy do klienta wiadomości promocyjne lub umieszczamy takie materiały na stronie, dążymy do tego, aby były one jak najbardziej trafne i dostosowane do jego potrzeb lub mogące go zainteresować. Dzięki danym osobowym (dostarczonym bezpośrednio, uzyskanym od naszych partnerów i gromadzonym automatycznie podczas wizyt na naszej stronie internetowej lub korzystania z naszych aplikacji mobilnych), opracowujemy profil, umożliwiający nam ocenę i jak najdokładniejsze oszacowanie preferencji i/lub zainteresowań klienta odnośnie naszych produktów i usług. Lepsze poznanie klienta pozwala nam oferować mu bardziej dostosowane produkty lub usługi i zapewnić zadowolenie.
Z reguły, zobowiązujemy się gromadzić wyłącznie dane osobowe niezbędne do realizacji każdego z powyższych celów.
Z tego tytułu, obowiązkowy charakter niektórych odpowiedzi jest zaznaczony w formularzach kontaktowych. Są one niezbędne, by spełnić oczekiwania klienta lub wymogi prawne czy przepisowe. Jeśli dany użytkownik nie chce dostarczyć obowiązkowych danych, nie będziemy mogli przetworzyć jego wniosku. Pozostałe informacje mają na celu lepsze poznanie klienta, aby m.in. przesyłać mu personalizowane wiadomości reklamowe, stąd ich charakter jest fakultatywny. Użytkownik może ich nie podawać.
Zgodnie z przepisami, zobowiązujemy się przechowywać dane osobowe nie dłużej niż wymaga tego realizacja określonego celu.
Aby określić czas przechowywania danych, opieramy się m.in. na poniższych kryteriach:
- Czas trwania umowy danego klienta jeśli zawarł umowę z RENAULT lub członkami sieci,
- Czas niezbędny do przetworzenia prośby lub reklamacji klienta,
- Okres użytkowania konta użytkownika (tam, gdzie ma to zastosowanie), z wyjątkiem przypadków braku jakiejkolwiek aktywności przez 3 lata,
- Zainteresowanie klienta naszymi wiadomościami reklamowymi,
- Konieczność przechowywania historii niektórych relacji z klientami, w celu zapewnienia dobrego przetwarzania naszych relacji handlowych,
- Nasze obowiązki prawne lub przepisowe.
Jesteśmy zobowiązani do przechowywania w archiwach niektórych danych osobowych klienta w przypadku spraw sądowych przez okres przewidziany w obowiązujących przepisach.
Możemy udostępniać dane osobowe innym jednostkom Grupy Renault takim jak RCI, Diac, oraz partnerom i usługodawcom, aby przetworzyć całość lub część danych osobowych klienta w zakresie umożliwiającym realizację powierzonych im zadań (na przykład, hosting strony internetowej lub aplikacji mobilnej, świadczenie usług związanych z eksploatacją lub konserwacją strony internetowej, świadczenie usług dotyczących wysyłania ofert handlowych, przeprowadzanie sondaży).
W miarę możliwości, dane osobowe klienta będą hostingowane na serwerach znajdujących na Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG). Jednakże, ponieważ niektórzy usługodawcy znajdują się w krajach poza EOG, dane klienta będą przetwarzane w tych krajach. Przepisy niektórych z tych krajów mogą różnić się od przepisów dotyczących danych osobowych w Unii Europejskiej. Wówczas, dołożymy wszelkich starań, aby ten transfer został przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami i zapewnimy poziom ochrony prywatności i podstawowych praw klienta równy poziomowi oferowanemu przez Unię Europejską (w szczególności poprzez stosowanie standardowych klauzul umownych Komisji Europejskiej). Na życzenie klienta, wysłane na adres podany w rubryce „Twoje prawa”, możemy przekazać mu więcej informacji na temat transferów danych (w szczególności standardowych klauzul umownych Komisji Europejskiej).
Ponadto, możemy udostępnić dane osobowe osobom trzecim, aby wywiązać się z obowiązku prawnego lub decyzji administracyjnej lub sądowej.
Klient korzysta z praw dotyczących przetwarzania jego danych osobowych:
- Prawo dostępu do danych osobowych, tzn. prawo do otrzymania ich kopii,
- Prawo do sprostowania, jeśli dane okazały się błędne lub nieaktualne, co umożliwi nam wywiązanie się z obowiązku dysponowania aktualnymi danymi,
- Prawo do usunięcia (lub prawo do bycia zapomnianymi) danych osobowych, które może być ograniczone przez nasze obowiązki umowne czy przepisowe,
- Prawo do przenoszenia swoich danych osobowych, tzn. prawo do otrzymania dostarczonych nam danych w uporządkowanym, powszechnie stosowanym formacie informatycznym, i przekazania ich innemu administratorowi danych,
- Prawo do sprzeciwu, z zastrzeżeniem uzasadnienia przyczyn związanych ze szczególną sytuacją i prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych w niektórych przypadkach przewidzianych prawem,
- Prawo do sprzeciwienia się wszelkim działaniom marketingowym(w szczególności profilowaniu tam, gdzie ma to zastosowanie),
- Prawo do usunięcia zgody w dowolnej chwili, do realizacji celów, dla których uzyskaliśmy zgodę.
Użytkownik ma również możliwość określenia ogólnych lub szczególnych wytycznych dotyczących przetwarzania, przechowywania, usuwania lub przekazywania danych osobowych w przypadku jego śmierci. W dowolnej chwili, użytkownik może zmienić lub usunąć te wytyczne. Użytkownik może przekazać nam swoje szczególne wytyczne, pisząc na poniższy adres.
Aby skorzystać ze swoich praw, można skontaktować się z nami, podając nam swoją tożsamość, pisząc na adres elektroniczny dpo@renault.com lub pocztowy Renault SAS, Direction juridique – Délégué à la protection des données, 13/15 quai le Gallo 92100 Boulogne-Billancourt, Francja.
Użytkownik ma prawo do bezpłatnego wpisu na listę Bloctel, zarządzaną przez spółkę Opposetel, aby zostać wykluczonym z telefonicznych działań marketingowych, udając się stronę internetową https://conso.bloctel.fr. Wpis na tę listę nie zabrania jednak RENAULT kontaktowania się z tym użytkownikiem w celach komercyjnych w okresie trwania jego umowy z RENAULT, o ile nie wyraził on sprzeciwu do co otrzymywania ofert handlowych ze strony RENAULT.
Ponadto, użytkownik ma prawo złożenia reklamacji w urzędzie CNIL odnośnie przetwarzania danych osobowych. Zachęcamy użytkowników do skontaktowania się z nami przed złożeniem reklamacji, aby móc wspólnie rozwiązać dany problem.
Możemy również gromadzić informacje techniczne dotyczące użytkownika w sposób zautomatyzowany podczas wizyt na naszych stronach internetowych lub używania naszych aplikacji mobilnych, takie jak adres IP czy ustawienia przeglądarki za pomocą plików cookie.
Więcej informacji na ten temat znajduje się w naszej polityce dotyczącej plików cookies.
Możemy być zmuszeni co jakiś czas do wprowadzania zmian do niniejszych informacji. Gdy będzie to konieczne lub wymagane, powiadomimy o tym użytkowników i/lub poprosimy o ich zgodę. Prosimy zatem o przeczytanie ich przy każdej wizycie, aby zapoznać się z najnowszą wersją.
Wersja 1 aktualizacja dnia 04/06/2018