Postanowienia ogólne
Niniejsze Ogólne Warunki Użytkowania (zwane dalej „Warunkami”) regulują dostęp lub użytkowanie Aplikacji oraz Witryny udostępnionej przez firmę RENAULT sas o kapitale 533 941 113 EUR, z siedzibą 122-122 bis avenue du Général Leclerc – 92 000 Boulogne-Billancourt. (Francja), zarejestrowaną w Rejestrze Handlowym w Nanterre pod nr 780 129 987 (dalej „RENAULT”).
RENAULT jest uprawniony do zmiany lub aktualizacji Warunków z ważnych przyczyn i po uprzednim powiadomieniu Użytkowników. Jeśli Użytkownik nie wyraża zgody na zmiany, może wypowiedzieć Umowę – w takim wypadku konieczne jest zaprzestanie korzystania z Aplikacji oraz Witryny.
Obowiązujące Warunki wiążą Użytkownika od dnia zainstalowania Aplikacji na urządzeniu Użytkownika oraz rozpoczęcia z niej korzystania oraz przez czas korzystania z Witryny. Korzystanie z Aplikacji oraz Witryny możliwe jest jedynie pod warunkiem uprzedniej akceptacji Warunków. Jeżeli Użytkownik nie akceptuje postanowień Warunków, obowiązany jest niezwłocznie zaprzestać korzystania z Aplikacji oraz Witryny.
O ile nie zostanie to w sposób wyraźny określone inaczej, wszelkie nowe funkcje w ramach Aplikacji oraz Witryny, a także nowe Usługi dodane do Aplikacji i Witryny podlegają Warunkom.
UWAŻNIE ZAPOZNAJ SIĘ Z NINIEJSZYMI WARUNKAMI PRZED UDZIELENIEM ZGÓD WYMAGANYCH DO KORZYSTANIA Z APLIKACJI ORAZ WITRYNY I ROZPOCZĘCIEM KORZYSTANIA Z USŁUG.
Definicje
Na potrzeby niniejszego dokumentu:
„Aplikacja” lub „Aplikacja MYR” oznacza aplikację „MY RENAULT” zmodyfikowaną i dostarczoną przez RENAULT, zapewniającą dostęp do Usług. Słowo „Aplikacja” obejmuje również Treści, oprogramowanie, programy, narzędzia (programujące, nawigację itp.), bazy danych, systemy operacyjne, dokumentację oraz wszelkie inne tworzące ją elementy i usługi, aktualizacje i nowe wersje, które mogą być do niej wprowadzone przez RENAULT.
„Witryna” lub „Strona MYR” odnosi się do zbioru danych i informacji dostępnych w Internecie pod jednym adresem: https://myr.renault.pl/.
„Treści” oznaczają, między innymi, strukturę Aplikacji, treści redakcyjne, rysunki, ilustracje, obrazy, zdjęcia, znaki graficzne, znaki towarowe, logotypy, akronimy, nazwy firmowe, utwory audiowizualne, dzieła multimedialne, treści wizualne, treści audio i dźwiękowe, jak również wszelkie inne treści obecne w Aplikacji oraz Witrynie.
„Usługi" oznaczają różne funkcje i usługi oferowane w ramach Aplikacji oraz Witrynie, określone w Warunkach.
„Umowa” – umowa o świadczenie Usług, zawierana między Użytkownikiem a RENAULT, na zasadach określonych w Regulaminie.
„Umowa o świadczeniu usług” to umowa o świadczenie Usług, zawierana między Użytkownikiem a RENAULT, stanowiąca „Ogólne Warunki”;
„Ogólne Warunki” – dokument stanowiący Ogólne warunki sprzedaży połączonych usług, otrzymany przez Użytkownika przy zamówieniu Pojazdu.
Określenia „Użytkownik” lub „Ty” odnoszą się do potencjalnego lub obecnego klienta Renault, który pobrał Aplikację na własny użytek, wyłącznie w celach osobistego, niekomercyjnego, niedochodowego, bezpośredniego lub pośredniego użytkowania lub korzysta z Witryny.
„Pojazd” oznacza dowolny pojazd marki Renault.
„Konsumentem” w rozumieniu niniejszych Warunków jest to osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna korzystająca z Usług, które to Usługi bezpośrednio związane są z jej działalnością gospodarczą, ale z treści stosunku wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
„Konto” oznacza konto Użytkownika założone za pośrednictwem ID Connect, umożliwiające identyfikację Użytkownika oraz korzystanie z jego uprawnień w Aplikacji oraz Witrynie, w tym z Usług.
„ID Connect” oznacza aplikację i platformę służącą uwierzytelnianiu i zakładaniu osobistych kont klientów, pozwalających na korzystanie z różnych aplikacji podmiotów z Grupy RENAULT oraz partnerów tej grupy, w tym Aplikacji i Witryny, której warunki korzystania określa odrębny dokument, dostępny tutaj.
Cel aplikacji
Aplikacja MYR umożliwia Użytkownikowi łatwiejsze korzystanie z Pojazdu, poprzez korzystanie z Usług Aplikacji, a także przeglądanie Treści zamieszczonych w Aplikacji oraz korzystanie z Konta.
Dostępność całości lub części Usług Aplikacji zależy od (I) modelu Pojazdu, (II) możliwości i rodzaju połączenia urządzeń mobilnych z Pojazdem, (III) ważnej Umowy o świadczenie usług oraz (IV) dokonania pierwszej rejestracji Pojazdu (V) posiadania statusu właściciela Pojazdu w systemie RENAULT.
Z zastrzeżeniem kryteriów dostępności, o których mowa powyżej, Usługi dostępne w Aplikacji będą obejmować:
1) parowanie telefonu z pojazdem oraz korzystanie z usług świadczonych w ramach Renault Connected, które regulowane są odrębnymi dokumentami,
2) dostęp do praktycznych porad
3) dostęp do danych technicznych pojazdu,
4) dodawanie i usuwanie swoich pojazdów,
5) informacje o terminach przeglądów: książka przeglądów, historia, opcja umawiania się na wizyty w serwisie,
6) dane gwarancji,
7) dostęp do informacji handlowych,
8) sprawdzenie dostępności i zaplanowanie trasy dojazdu,
9) Pomoc: sos, kontakt z Renault, dane warsztatu i możliwość kontaktu, FAQ,
10) Dostęp do danych profilowych i ustawień Konta i Aplikacji
11) Korzystanie z Track order – usługi, która umożliwia Użytkownikom samodzielne śledzenie każdego etapu zamówienia pojazdu – od złożenia zamówienia do wydania/rejestracji pojazdu (uwaga: usługa ma charakter wyłącznie informacyjny i nie jest prawnie wiążąca),
12) dostęp do treści dokumentów (w tym treści umowy, oferty itp.).
Cel strony MYR
Dostępność całości lub części Usług Witryny zależy od (I) modelu Pojazdu, (II) możliwości i rodzaju połączenia urządzeń mobilnych z Pojazdem, (III) ważnej Umowy o świadczenie usług oraz (IV) daty pierwszej rejestracji Pojazdu (V) posiadania statusu właściciela Pojazdu w systemie RENAULT.
Strona MYR umożliwia Użytkownikowi:
Korzystanie z Witryny jest dobrowolne i bezpłatne.
Witryna może zawierać linki (adresy) do innych stron internetowych lub odsyłacze do innych portali (w tym także R-link Store orz RENAULT Connect), przy czym dokładamy starań, aby były to wyłącznie strony spełniające wysoki standard bezpieczeństwa. Administrator nie odpowiada za jakość i skuteczność polityk prywatności innych stron internetowych, których nie jest administratorem. Zalecamy, aby przed skorzystaniem z tych stron zapoznać się z ich regulaminami i zasadami ochrony prywatności a w razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktować się z ich właścicielem lub operatorem we własnym zakresie.
Aplikację można pobrać za pomocą: Apple App Store (dla urządzeń korzystających z systemu iOS) lub Sklep Play (dla urządzeń korzystających z systemu Android). Pobieranie Aplikacji z innych źródeł może wiązać się z pobraniem szkodliwego oprogramowania niebezpiecznego dla urządzeń i mogącego powodować niebezpieczeństwo dla danych przechowywanych w Aplikacji. Korzystanie z Aplikacji jest dobrowolne i bezpłatne.
Korzystanie z usług i funkcji Aplikacji wymaga, aby urządzenie mobilne i Pojazd posiadały funkcjonalne możliwości i operacyjny dostęp do sieci telefonii komórkowej. Aplikacja korzysta z połączenia internetowego, co może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych), zgodnie ze stawką ustaloną przez operatora sieci dostarczającego tę usługę.
Do korzystania z Aplikacji niezbędne jest spełnienie następujących wymagań technicznych:
a) wymagania dotyczące mobilnych urządzeń: (i) system Android z minimalną wersją 9 lub system IOS wersja 12; (ii) włączona transmisja danych lub wi-fi (połączenie z internetem), (iii) bluetooth (iv) antena GPS;
b) poprawne użytkowanie którejkolwiek z wymienionych wyżej aplikacji wymaga stosowania się do minimalnych wymagań sprzętowych rekomendowanych przez producenta danej aplikacji;
c) do korzystania z wybranych Usług może być wymagana poprawnie działająca skrzynka pocztowa (adres e-mail);
d) Aplikacja może prezentować wybrane treści w formie powiadomień pojawiających się bezpośrednio na ekranie urządzenia (tzw. powiadomienia „push”) – Użytkownik ma możliwość wyłączenia tych powiadomień w ustawieniach telefonu,
e) korzystanie z mechanizmów blokujących wyświetlanie reklam może powodować nieprawidłowe działanie Aplikacji lub może całkowicie uniemożliwić korzystanie z niej.
Do prawidłowego działania Aplikacji może być niezbędna jej aktualizacja. RENAULT nie gwarantuje poprawnego działania Aplikacji bez dokonywania aktualizacji oprogramowania.
Korzystanie z Aplikacji możliwe jest pod warunkiem, iż Użytkownik (odpowiednio):
a) jest pełnoletni oraz nie został ubezwłasnowolniony w jakimkolwiek zakresie;
b) jest w pełni uprawniony do reprezentowania podmiotu, w imieniu którego zakładane jest konto w Aplikacji, a jego uprawnienie nie wygasło, nie zostało uchylone lub w inny sposób ograniczone.
Do korzystania z Usług za pośrednictwem Witryny niezbędne jest posiadanie przez Użytkownika komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet, dowolnej przeglądarki internetowej oraz posiadania przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
Aby uzyskać dostęp do Usług, Użytkownik musi się zarejestrować i utrzymywać aktywne osobiste Konto Użytkownika Usług.
Podczas pierwszego użycia Aplikacji MYR Użytkownik jest zobowiązany do utworzenia Konta za pomocą formularza rejestracyjnego ID Connect.
Za pośrednictwem ID Connect można zalogować się do utworzonego Konta lub utworzyć nowe Konto.
Dostęp do Usług odbywa się poprzez logowanie za pośrednictwem ID Connect.
W celu rozwiązania Umowy i zaprzestania korzystania z Usług Użytkownik musi usunąć Konto w Aplikacji lub Witrynie (z zastrzeżeniem poniższych informacji). Samo odinstalowanie Aplikacji nie jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy.
Konto założone w ID Connect pozwala Użytkownikowi za pomocą tego samego identyfikatora (nazwy) i hasła, na korzystanie z różnych aplikacji: Grupy RENAULT (My Renault, My Dacia) oraz Partnerów Grupy RENAULT, którzy chcą uwierzytelniać swoje usługi za pośrednictwem usługi ID Connect.
Powyższe oznacza, iż założenie konta w ID Connect za pośrednictwem jednej z ww. powiązanych aplikacji/witryn danej marki (My Renault/ MY Dacia) powoduje automatycznie dodanie konta do drugiej z nich, jednakże nie umożliwia korzystania z funkcjonalności odrębnej marki w ramach tej samej witryny/aplikacji (w aplikacji/witrynie danej marki np. MY Renault można zobaczyć tylko informacje i oferty dotyczące danej marki tu: My Renault).
Usunięcie konta w aplikacji/witrynie jednej marki nie powoduje usunięcia konta w ID Connect oraz w aplikacji/witrynie drugiej marki. Uwaga: jeśli Klient ma konto w aplikacji/witrynie obu marek, usunięcie konta w jednej z nich nie powoduje braku możliwości logowania w niej. Usuwane są za to wszelkie informacje dotyczące danej marki (oferty, dodane pojazdy, umowy itd.). W celu całkowitego usunięcia konta i wszystkich danych należy usunąć konto we wszystkich aplikacjach/witrynach wszystkich marek (My Renault oraz My Dacia).
Parowanie pojazdów
Połączenie między urządzeniem wykorzystywanym przez Użytkownika do korzystania z Aplikacji (telefon komórkowy, smartfon itp.), na który została pobrana i zainstalowana Aplikacja, a Pojazdem Użytkownika, następuje poprzez wcześniejsze zidentyfikowanie (tj. sparowanie, o którym mowa poniżej)
Pojazdu na Koncie Użytkownika.
Na tym samym Koncie Użytkownika może być zarejestrowanych kilka Pojazdów.
Zoptymalizowany dostęp do Usług wymaga:
1. aktywacji geolokalizacji w urządzeniu wykorzystywanym przez Użytkownika do korzystania z Aplikacji, lokalizacja umożliwia korzystanie z funkcjonalności wymagających lokalizacji takich jak: mapy, lokalizacja Pojazdu, wyszukiwanie stacji ładujących/paliw oraz serwisów i autoryzowanych partnerów marki itp.; podanie lokalizacji łączy się z koniecznością wyrażenia zgody na korzystanie przez Aplikację z lokalizacji; cofnięcie zgody na udostępnienie lokalizacji następuje przez zmianę ustawień w zakresie uprawnień aplikacji w urządzeniu Użytkownika.
2. sparowania Pojazdu i telefonu komórkowego (poprzez kod aktywacyjny).
Licencja Użytkownika
RENAULT udziela Użytkownikowi osobistego, niewyłącznego, odwołalnego, nieprzenoszalnego, ogólnoświatowego i bezpłatnego prawa do korzystania z Aplikacji, Treści Aplikacji i Usług obejmującego zwielokrotnianie Aplikacji wyłącznie w związku z jej pobraniem na urządzenie oraz instalację i uruchamianie Aplikacji na urządzeniu Użytkownika, wyłącznie na własne potrzeby w związku z Użytkowaniem Aplikacji i Usług, z wyłączeniem jakiegokolwiek innego celu.
Użytkownikowi zabrania się dostępu lub korzystania z komponentów oprogramowania Aplikacji lub Witryny.
Użytkownik nie nabywa żadnych innych praw do Aplikacji, Witryny, Treści lub Usług innych niż te udzielone w niniejszym dokumencie.
Zobowiązania Użytkownika
Użytkownik zobowiązuje się do:
– pobrania Aplikacji na swoje urządzenie wyłącznie do użytku osobistego i niekomercyjnego;– niepowielania, choćby tymczasowo lub częściowo Aplikacji, Witryny lub ich Treści, w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie innej niż wskazana w Warunkach;
– nieużywania jakiegokolwiek oprogramowania lub procesów zaprojektowanych w celu kopiowania Treści;
– nieadaptowania, niemodyfikowania, nietłumaczenia, nietranskrybowania, niekompilowania, niemontowania, niedemontowania całości lub części lub jakiekolwiek inne działania dotyczące Aplikacji, Witryny, Usług lub Treści, wykraczające poza zwykłe korzystanie z Aplikacji i Witryny, w tym dokonywanie jakichkolwiek zmian w kodzie źródłowym Aplikacji lub Witryny;
– nieeksportowania Aplikacji lub łączenia jej z innymi programami komputerowymi, wykraczające poza zwykłe korzystanie z Aplikacji i Witryny, w tym dokonywanie jakichkolwiek zmian w kodzie źródłowym Aplikacji lub Witryny;
– poinformowania RENAULT w przypadku powzięcia wiedzy o akcie piractwa lub nielegalnym czy bezumownym korzystaniu z Aplikacji. Witryny lub ich Treści,
- korzystania z Aplikacji, Witryny oraz Usług zgodnie z ich przeznaczeniem, Warunkami, powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, porządkiem publicznym oraz dobrymi obyczajami.
Użytkowników obowiązuje bezwzględny zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
RENAULT zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić dostęp do Aplikacji, Witryny, ich obsługę i użytkowanie.
Aplikacja i Witryna są dostępne w sposób ciągły, z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej lub wystąpienia zdarzenia pozostającego poza kontrolą RENAULT oraz z zastrzeżeniem wszelkich awarii oraz działań serwisowych niezbędnych do ich prawidłowego działania.
W zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo i przepisy, RENAULT nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych lub dorozumianych, w odniesieniu do szybkości, wydajności lub jakości działania Aplikacji i Witryny.
RENAULT nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia w korzystaniu z Aplikacji i Witryny wynikające z niespełnienia wymagań technicznych, o których mowa w Warunkach, w tym z błędnej konfiguracji urządzenia, bądź wynikających z problemów z urządzeniem lub łączem internetowym Użytkownika.
Dostęp do Aplikacji i Witryny może być czasowo i okresowo zawieszany z przyczyn technicznych; m.in. z powodu interwencji technicznych i innych przeprowadzanych w systemach RENAULT w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Usług lub ich doskonalenia (konserwacja, aktualizacje oprogramowania systemów itp.) lub z powodu nieprawidłowego działania systemów telekomunikacyjnych po stronie operatorów sieci telefonicznych.
RENAULT podejmie wszelkie uzasadnione kroki w celu niezwłocznego naprawienia lub ułatwienia naprawy tych zakłóceń.
Użytkownik jest odpowiedzialny za podjęcie wszelkich odpowiednich środków w celu ochrony przed jakimkolwiek naruszeniem własnych danych lub oprogramowania przechowywanego na urządzeniach, wykorzystywanych do korzystania z Aplikacji i Witryny.
W każdym przypadku RENAULT zostanie zwolniony z odpowiedzialności:
W maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo, RENAULT w żadnym wypadku nie odpowiada wobec Użytkowników niebędących Konsumentami, w ramach jakiejkolwiek podstawy odpowiedzialności, w tym zaniedbania, za jakiekolwiek szkody wynikające z korzystania lub niemożności korzystania z Aplikacji, Witryny lub Usług, nawet jeśli RENAULT został powiadomiony o możliwości wystąpienia takich szkód lub szkody takie są możliwe do przewidzenia. Korzystając z Aplikacji, Witryny lub Usług, Użytkownik niebędący Konsumentem zgadza się, iż to ograniczenie będzie miało zastosowanie do wszelkich Usług, Treści i innych materiałów, które mogą być dostępne za pośrednictwem, bądź w związku z korzystaniem z Aplikacji lub Witryny.
Dane osobowe
W związku z korzystaniem z Aplikacji MYR oraz Witryny, Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z warunkami określonymi w polityce ochrony danych osobowych, dostępnej pod linkiem: https://www.renault.pl/polityka-prywatnosc.html
Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, w każdej chwili mogą Państwo przesłać nam swoje żądanie emailem na adres renault.iod@renault.com.pl lub pocztą na adres Renault Polska sp. z o.o., 02-674 Warszawa, ul. Marynarska 13. Możemy poprosić Państwa o pewne informacje lub dokumenty (dokument tożsamości, karta rejestracyjna pojazdu), jeżeli nie uda nam się Państwa zidentyfikować lub odnaleźć danych Państwa pojazdu.
Własność intelektualna i przemysłowa
Aplikacja oraz Witryna podlega ochronie prawami własności intelektualnej lub przemysłowej.
Zdjęcia, teksty, hasła, rysunki, obrazy, sekwencje animowane z dźwiękiem lub bez, a także wszelkie dzieła zintegrowane z Usługami, są własnością RENAULT lub stron trzecich, które upoważniły RENAULT do ich używania.
Wszelkie powielanie, przedstawianie, użytkowanie lub modyfikacja, w jakikolwiek sposób i na jakimkolwiek nośniku, całości lub części Aplikacji lub Witryny, bez uzyskania uprzedniej zgody RENAULT, jest surowo zabronione i stanowi naruszenie prawa oraz może wiązać się z poniesieniem odpowiedzialności cywilnej lub karnej.
Oznaczenia MY RENAULT (nazwa aplikacji) i RENAULT, nazwy modeli pojazdów oferowanych przez RENAULT, hasła i loga są, jeśli nie określono inaczej, znakami towarowymi zarejestrowanymi przez RENAULT lub strony trzecie, które upoważniły RENAULT do ich używania.
Powielanie, naśladowanie, używanie lub umieszczanie tych znaków towarowych bez uprzedniej zgody RENAULT lub ich właścicieli stanowi naruszenie prawa i może wiązać się z poniesieniem odpowiedzialności cywilnej lub karnej.
Użytkownik nie może kopiować, modyfikować, powielać, w całości ani w części, w jakiejkolwiek formie, informacji i elementów pojawiających się w Usługach, ani naruszać Usług, ani działać w sposób naruszający prawa własności intelektualnej RENAULT oraz stron trzecich, które upoważniły RENAULT do ich używania.
Niniejsze Warunki, Treści oraz wszelkie prawa i obowiązki wynikające z korzystania z Aplikacji i Witryny lub z nimi związane podlegają przepisom prawa polskiego i są interpretowane oraz stosowane zgodnie z nimi. Jeśli Użytkownicy zdecydują się korzystać z Aplikacji lub Witryny z lokalizacji innej niż terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Użytkownicy ci są odpowiedzialni również za przestrzeganie przepisów prawa miejsca, w którym uzyskują dostęp do Aplikacji lub Witryny.
Wszelkie spory związane z dostępem do Aplikacji lub Witryny oraz jej użytkowaniem wymagają wcześniejszej próby polubownego rozstrzygnięcia między stronami przed przekazaniem ich do sądów właściwych.
Nieważność klauzuli
W przypadku gdy jedno lub więcej postanowień niniejszych Warunków uzna się za nieważne, nieobowiązujące lub niezapisane zgodnie z obowiązującymi przepisami, zmianami lub wynikającymi z ostatecznej decyzji właściwego sądu, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
Siła wyższa
RENAULT nie ponosi odpowiedzialności z niewykonanie swoich zobowiązań wynikających z Warunków, jeżeli są one spowodowane siłą wyższą tj. nagłym, zewnętrznym zdarzeniem, na które RENAULT nie miał ani nie mógł mieć wpływu, którego nie można było przewidzieć i któremu nie można było zapobiec przy dołożeniu profesjonalnej staranności, w tym w szczególności spowodowanych przez wojnę, pożar, powódź, epidemię, embargo, zamieszki oraz inne katastrofy.
Bezpieczeństwo
RENAULT wdraża środki bezpieczeństwa w celu ochrony przed nieautoryzowanym dostępem, nieupoważnioną zmianą, ujawnieniem lub zniszczeniem danych, w tym danych osobowych. W celu zabezpieczenia Aplikacji, Witryny oraz Usługi przed wszystkimi typowymi obszarami zagrożeń - już na etapie wyboru technologii i architektury Aplikacji oraz Usług - podjęto określone wybory technologiczne zmierzające do zwiększenia ochrony danych przesyłanych do lub z Aplikacji/ Witryny przy wykorzystaniu sieci Internet. Użytkownik winien mieć jednak świadomość, iż nikt nie jest w stanie zagwarantować stu-procentowego bezpieczeństwa transmisji danych przy wykorzystaniu sieci Internet. Tym samym pomimo wysiłków, RENAULT nie może zagwarantować i nie gwarantuje bezpieczeństwa informacji, w tym danych przesyłanych do lub z Aplikacji/Witryny.
RENAULT dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia, aby informacje lub inne treści składające się na Treść Aplikacji/ Witryny pochodzącą od RENAULT były ścisłe i poprawne, niemniej zawartość dostarczana przez RENAULT ma jedynie charakter ogólny (niezindywidualizowany) i podawana jest w celach informacyjnych, edukacyjnych lub reklamowych, z uwagi na co nie stanowią oferty ani zaproszenia do składania oferty, czy też negocjacji w rozumieniu przepisów prawa cywilnego, ani nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu warunków sprzedaży konsumenckiej.
Prawa konsumenckie
Użytkownik będący Konsumentem, który korzysta z Usług, ma prawo do odstąpienia od zawartej Umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie jednoznacznego oświadczenia przed jego upływem.
W celu odstąpienia od Umowy Użytkownik może wykorzystać Formularz odstąpienia stanowiący załącznik nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 ze zm.).
Prawo odstąpienia nie przysługuje Użytkownikowi będącemu Konsumentem w odniesieniu do Umowy, jeżeli RENAULT wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez RENAULT utraci prawo odstąpienia od Umowy oraz umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez RENAULT o utracie prawa odstąpienia od umowy, a także w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
Użytkownik zakładając konto w Aplikacji/ Witrynie wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług związanych z Aplikacją oraz Witryną przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od Umowy. W takim przypadku Użytkownik traci prawo do odstąpienia od umowy, zgodnie z art. 38 pkt 13) polskiej ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Nie wyłącza to uprawnienia Użytkownika do zaprzestania korzystania z Aplikacji/Witryny i jej odinstalowania ze smartfonu lub tabletu w każdym czasie.
Reklamacje
Użytkownicy mogą składać reklamacje dotyczące niewykonania lub nienależytego wykonania Usług.
Reklamacja może być złożona do RENAULT pisemnie na adres siedziby RENAULT, za pośrednictwem formularza dostępnego na: https://www.renault.pl/kontakt/reklamacja.html, na adres e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl lub na Infolinii RENAULT pod numerem: 800-900-803, o ile nie stoją temu na przeszkodzie techniczne możliwości.
W reklamacji zaleca się zawrzeć:
a. imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Użytkownika albo nazwę oraz siedzibę Użytkownika (niebędącego Konsumentem),
b. określenie przedmiotu reklamacji oraz ewentualnie reklamowanego okresu;
c. przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację oraz załączenie wszelkich dokumentów oraz informacji wykazujących zasadność roszczeń reklamacyjnych;
d. podpis Użytkownika albo jego reprezentanta - w przypadku reklamacji złożonej w formie pisemnej. W przypadku gdy reklamacja podpisywana jest przez reprezentanta Użytkownika, reprezentant ten obowiązany jest wykazać swoje umocowanie przy wykorzystaniu stosownych dokumentów.
W przypadku, gdy złożona reklamacja nie spełnia warunków określonych powyżej, RENAULT, o ile uzna, że jest to konieczne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, wzywa Użytkownika do jej uzupełnienia, określając termin, nie krótszy niż 7 dni, i zakres tego uzupełnienia, z pouczeniem, że nieuzupełnienie reklamacji w określonym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez rozpoznania. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, reklamację pozostawia się bez rozpoznania.
RENAULT udziela odpowiedzi na reklamację drogą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.